Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ако имате проблеми със счупени линкове! Пишете лично съобщение на KpuCk0!

Go down
andonow
andonow


Мнения : 1

ДРАГ дисциплина - тънкости и как се прави драг сет. Empty ДРАГ дисциплина - тънкости и как се прави драг сет.

Пон 13 Ное 2017, 13:12
Както повечето от вас знаят драг дисциплината се състои в гонка, най-често м/у двама души, на права отсечка (осмина, четвърт, половин или цяла миля).
Важното тук е сета (да е настроен като хората), предавките (бързото им превключване) и старта (времето за реакция).
Ще започна отзад напред:

1. Старта/времето за реакция - Може би най-важното в този вид състезания е именно добрият старт. Постига се само с упражнения, както и малко опознаване на колите и съответните им сетове. Затова препоръчвам да не се сменят сетове, да си направите един и да се научите да сте перфектни с него. Още за старта и времето за реакция може да прочетете [You must be registered and logged in to see this link.].

2. Предавките - Задължително РЪЧЕН съединител! Автоматичният съединител превключва прекалено бавно и дори при най-добрия старт ще даде ~20-30 стотни по-слабо време от ръчния съединител. Отново трябват много тренировки за бързото превключване.

3. Сета - много хора го мислят за най-важното, но далеч не е така. Има тънкости и при него, но трябва да се мисли и пробва!

3.1. Окачване: При всички коли (без XRR и FZR) окачването трябва да е твърдо и с висока компресия - да не отскача купето и да премества центъра на тежестта при старта, за да не го забавя.
При XRR и FZR: Окачването трябва да е отново твърдо, но този път трябва по-малко компресия, за да може при старт, купето да се изтегли леко назад и да подаде повече сцепление на задните гуми.

3.2. Завиване: Права отсечка => единствено Toe in трябва да е на 0. Другото е без значение.

3.3 Гуми: Гумите са най-важният компонент в сета. Ако ще се играе на AU3/4, гумите трябва да са с най-ниската оптимална температура, защото там няма възможност за предварително загряване.
Налягането - то зависи от задвижването на автомобила. Ако е с предно - отпред се прави по-малко налягане, за да има повече сцепление, а отзад се слага максимално, за да не забавя предницата. Следователно ако е със задно се прави обратното. Ако е 4х4 се прави еднакво налягане и отпред и отзад, но да не е много малко. (Пояснение: Ако направите много малко налягането, старта ще се подобри, защото гумите ще имат най-много сцепление и няма да буксуват, но когато наберете скорост ниското налягане държи по-голяма площ от гумата допряна с асфалта и поради тази причина се забавя ускоряването. Тоест - трябва да се намери балансът между добър старт и последващото го ускорение.)
Камбър - Задължително трябва да е на 0, но не самият плъзгач да сочи 0, а реалните стойности. Отдясно на плъзгача пише "реално (Л / Д)". Там трябва да е възможно най-близко до 0, за да е изправена гумата и да ляга плътно на асфалта за по-голямо сцепление. (Пояснение: По пътя на логиката ако НЕзадвижващите колела се направят с отрицателен камбър, това би довело до по-малко сцепление и по-малко забавяне на задвижващите, но тогава колата започва да дърпа настрани - ако е с дясна дирекция - надясно, ако е с лява - наляво. За да се задържите в права линия трябва постоянно да я изправяте, а това води до забавяне на ускорението. Затова препоръчвам и четирите колела да са с нулев камбър.)

3.4 Задвижване: Задължително ЗАТВОРЕН диференциал. Задвижващите колела трябва да се въртят заедно! Ако е 4х4, средният е вискозен, със максимална твърдост на разпределението.
Предавките се правят така, че при ускорение колата винаги да е в диапазона от обороти, в който има най-голяма мощност и най-висок въртящ момент. Този диапазон го пише в първия таб - Информация. (пример от XRG - Мощност: 104kW (140 bhp) @ 5988 обр./мин. ; Въртящ момент: 187 Nm (138 lbft) @ 4512 обр./мин. ) Следователно диапазона е от ~5250обр./мин. до превключването (около 6500-6700 обр./мин.)
Правят се по следния начин - първо всичко горепосочено по сета трябва да е готово. Предавките винаги се правят последни. Избира се предавателно число - примерно 4.200 и се започва последователно 1ва - тест, ако е добре, 2ра и така.
Независимо какви коефициенти са им зададени, предавките винаги трябва да са равни. Примерно от 1-ва като се включи 2-ра, ако връща ~1500 оборота, 3-та също трябва да върне толкова, 4-та също, а 5та трябва да свършва заедно с пистата. На финала вече 5та трябва да е малко преди критичните.

Сетовете се правят точно под тази последователност, защото ако предавките са направени, а после барате нещо по окачването или гумите, начина на стартиране ще се промени и ще трябва да се бара 1-ва, а ако пренастройвате 1-ва - трябва да се пипнат и другите.

Ами това е цялата "философия". Надявам се да съм помогнал на заинтересованите от драг дисциплината.
Върнете се в началото
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите